injasms.ir


ورود
نام کاربری رمز عبور
آموزش ورود
  کاربرد سامانه برای فروشگاه ها (فروشــگاه پـیـامک )

تاريخ ثبت : 30 بهمن 1389 ساعت 20 و 35 دقیقه

در بازار امروز موفقیت در فروش بستگی به جلب اعتماد و کسب رضایت مشتری دارد.

مطالعات نشان می دهد هزینه جذب مشتری جدید 3 تا 30 برابر حفظ مشتریان قبلی است، بنابراین برای بالا بردن فروش بایست طوری رفتار کرد که با تثبیت لبخند رضایت بر چهره مشتری خریدهای بعدی وی نیز تضمین شود. در اغلب سمینارها و کارگاه های آموزشی و مقالات بر مشتری مداری تأکید می شود اما راهکار مشخص و مدونی برای اجرای آن ارائه نمی گردد.

پیام کوتاه تأثیرگذارترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان قبلی است.

تکنیک های مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر:

1- هنگام صدور فاکتور برای مشتری شماره تلفن همراه وی را ثبت کنید تا فرآیند مشتری مداری آغاز شود.

2- چند دقیقه پس از خروج مشتری از فروشگاه با ارسال پیامی از او تشکر کنید. این کار باعث می شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید.

مثال : مشتری گرامی از اعتماد شما متشکریم.

 3- عرضه لوازم جانبی کالایی که مشتری خریده است را با ارسال یک پیام به وی اطلاع دهید. مشتری با خواندن این پیام به این باور می رسد که همواره او را به یاد دارید.

مثال : مشتری گرامی عرضه مدل های جدید کیف لپ تاپ آغاز شد

4- لیست کالاهای جدیدی که عرضه می کنید به همراه تخفیفی که در نظر گرفته اید از طریق پیام کوتاه برای مشتری ارسال کنید. این کار مشتری را به خریدهای بعدی ترغیب می کند.

مثال : فروش ویژه نسل جدید آبمیوه گیری وغذاساز 10% تخفیف ویژه برای مشتریان قدیمی

 5- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتری نشان دهید با او احساس مشترکی دارید.

مثال : سال نو مبارک

 6- هنگامی که شعبه جدیدی افتتاح می کنید یا تسهیلاتی برای فروش کالاها در نظر می گیرید پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت می کنید به فکر آسایش و راحتی او هستید.

مثال : فروش اقساطی بدون چک ویژه مشتریان قدیمی